T +31 (0)20 4538402 CONTACT ÜBER UNS KANDIADTEN SUCHEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



directeur / bestuurder / manager

directeur / bestuurder / manager

Werkervaring interimmanager

Ondernemen met aandacht voor mensen en munten!
Zet mij in een onderneming met veranderbehoefte en ik ga met veel enthousiasme aan de slag! Ik heb meerdere organisaties op- en uitgebouwd, waaronder Zone3, waarmee ik wel durf te zeggen dat ik een voorloper was op sociaal ondernemerschap. Ik heb oog voor zowel de organisatiedoelen als de medewerkers. Mensen die mij goed kennen, omschrijven mij als een strategische denker die creatief en gedreven zijn doelen bereikt en verbindt.

Interim Manager / Coach / Zelfstandig ondernemer
2016 – heden
• (Interim) management, advies, coaching en projectmanagement

Directeur / Bestuurder
2006 – 2016 | Stichting Zone3 (www.zone3.nl)
Zone3 is een sociale onderneming en het personeelbestand bestaat voor 30% uit mensen met een (grote) afstand tot de arbeidsmarkt en vrijwilligers. Voor deze mensen wordt scholing, trainingen en begeleide werkervaring verzorgt opdat, waar mogelijk, ze door kunnen stromen naar regulier werk. In 10 jaar tijd heb ik ervoor gezorgd dat de organisatie is ontwikkeld van een subsidie gestuurde stichting (omzet 1.2 mln. waarvan 900K subsidie) naar een sociale onderneming (omzet 5.8 mln. waarvan 20K subsidie) en gegroeid van 40 naar 200+ FTE. Zone 3 is een facilitaire dienstverlener.
• Integraal verantwoordelijk voor de inrichting en aansturing van Zone3 inclusief visie, strategie, beleid en resultatenontwikkeling
• Acquisitie en relatiebeheer, werven van stakeholders binnen overheid, woningbouwcorporaties, zorg- en onderwijsinstellingen en bedrijfsleven.

Voorzitter en medeoprichter
2008 – 2017 het landelijk Netwerk van Buurtbeheerbedrijven
Partijen vanuit het hele land samengebracht met als doelen kennisdelen, netwerken en belangenbehartiging richting politiek Den Haag. Leden bestonden met name uit Buurtbeheerbedrijven, recyclebedrijven, kringloopbedrijven en andere sociale ondernemingen gericht op duurzaamheid en werkgelegenheid.
• Acquisitie van nieuwe leden, bijeenkomsten initiëren en leiden, het netwerk vertegenwoordigen richting de politiek en andere partijen.
• Adviseren van en meedenken met diverse organisaties en projecten gericht op duurzaamheid en werkgelegenheid.

Bestuurslid
2011 – 2016 | www.kennisnetwerk-amsterdam.nl

Initiatiefnemer en woordvoerder
2014 | Amsterdamse Branche Organisatie Sociaal Ondernemers
• Adviseren van wethouders en ambtenaren, voorzitten van en deelnemen aan denktanks en paneldiscussies.
• 12 sociale ondernemingen verenigd om gezamenlijk de Gemeente Amsterdam te motiveren om het inkoopbeleid meer af te stemmen op sociale ondernemingen.
https://www.social-enterprise.nl/nieuws-en-evenementen/actueel/nieuws/lijsttrekkers-amsterdamse-partijen-zien-waarde-van-sociaal-ondernemers-108

Directeur
2005 – 2006 | ECO Toilet BV (www.ecotoilet.nl)
• Verantwoordelijk voor organisatiestructuur, personeelsbeleid, budgettering, kostenbewaking en winstoptimalisatie, opzetten AO/IB
• Ontwikkelen en implementeren van strategisch beleid
• Aansturen en coachen van medewerkers (48 FTE)
• Acquisitie en relatiebeheer, initiëren van commerciële activiteiten


Directeur / Groot aandeelhouder
2002 – 2005 | Lockerbox BV (www.lockerbox.nl)
In deze periode heb ik een organisatie in een nieuw marktsegment op- en uitgebouwd middels marketing, acquisitie en aansprekende resultaten. Lockerbox verhuurt kluisjes op evenementen en festivals en is uitgegroeid tot marktleider op dit gebied en een begrip binnen de evenementenwereld.
• Eindverantwoordelijk voor strategisch, financieel en algeheel beleid
• Productontwikkeling en inkoop (internationaal)
• Opstellen en bewaken van procedures
• Aansturen van de gehele organisatie, in het bijzonder Logistiek en Sales


Projectmanager Werkgelegenheidsprojecten
2000 – 2002 | N.V. Werk
Deze organisatie was door de gemeente Amsterdam in het leven geroepen om I/D-banen te scheppen en daarmee de werkloosheid terug te dringen
• Het initiëren, adviseren en ondersteunen van werkgelegenheidsprojecten en ondernemingen.
• Adviseren van en onderhandelen met werkgevers- en werknemersorganisaties, opleidingsinstituten, de politiek, intermediairs en andere spelers op de arbeidsmarkt.
• Aansturen, coachen en begeleiden van de projectleiders en de binnendienst.


Eerdere ervaring:
2000 – 2002 | Voorzitter |Bouw OpleidingsPool
1996 – 2000 | Intercedent / Waarnemend Vestigingsmanager | Start Diensten
1991 – 1996 | (Mede)organisator / Evenementen Producent | ZZP
1990 – 1991 | Consulent Werkloosheidswet (WW) | GAK

Opleiding interimmanager

Strategic Leadership Program
2012 | Nyenrode Business Universiteit

De Matrix (Senior Leaders Program)
2009 | Common Purpose

HBO Personeel en Arbeid
1998 – 2000 | SOSA Haarlem
Bachelor behaald

Trainingen Marketing, Acquisitie, Verkoop en Persoonlijke effectiviteit
1997 – 2002 | Start Uitzendbureau / Hulskes Didact BV

MBO Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid
1989 – 1992 | SOSA Haarlem
Diploma behaald

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verandermanagement, visie, daadkracht, hands-on, innovatief.

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels, Duits redelijk


 beschikbaar?